Landstede Groep

Activiteiten

Er wordt van alles gedaan op het Agnieten College. Dat maakt het leren extra leuk! Wat voor activiteiten kun je zoal doen?

Keuzewerktijd

Op het Agnieten College hebben we keuzewerktijd. Elke maandag (7e en 8e uur) en woensdag (4e en 5e uur) kun je zelf kiezen wat je wilt doen. Je kunt dan bijvoorbeeld huiswerk maken. Heb je moeite met een bepaald vak? Dan kun je bijles krijgen van de docent.

Maar je kunt ook activiteiten doen in onze speciale klassen. Je kunt bijvoorbeeld sporten in de sportklas. Of vind je techniek leuk? Daarvoor is er het First Lego League-team. Houd je van zingen, acteren en muziek maken, dan is de musicalgroep of de schoolband wat voor jou! Ook zijn er creatieve klassen waar je kunt fotograferen, handletteren, naaien of bakken. Iedere acht weken kies je een nieuwe activiteit.

Speciaal voor vmbo-bb/kb-leerlingen is er elke woensdag de Talentenbrigade. Net als in de speciale klassen doe je allerlei activiteiten, maar bij de Talentenbrigade mag je ze zelf bedenken!

Excursies

Leren doe je niet alleen binnen de school, maar ook daarbuiten. Daarom gaan we regelmatig op pad. Bijvoorbeeld naar het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid in Hilversum, een dierentuin, het Techniekmuseum in Hengelo, Herinneringscentrum Kamp Westerbork, de kerstmarkt van Münster, Schiphol en Festival Woest in Zwolle.

Wintersportdag

Ook is er voor alle leerlingen van klas 2 elk jaar altijd een wintersportdag. We gaan dan skiën in Duitsland. Je kunt je hiervoor opgeven.

Examenreis

In klas 4 ga je met je klas een week naar Barcelona! Deze reis is de aftrap van het examenjaar. Een mooie start van jullie laatste jaar als groep.

Heb je vragen of wil je meer weten? Bel of mail ons.

Agnieten College Nieuwleusen
Kon. Julianalaan 10